Na běhání

Na běhání

  • trička na běhání

    Trička

    Lehká prodyšná trička s funkčních materiálů pro rychlý odvod vlhka od těla.
  • kalhoty na běhání

    Kalhoty

    Elastické kalhoty krátké, 3/4 i dlouhé pro ženy, muže i děti.
  • thermo mikiny

    Mikiny

    Mikiny jsou takzvanou druhou vrstvou oblečení na běžky. Různé druhy termo mikin - s krátkým zipem, dlouhým zipem ... - jsou vyrobeny z funkčních materiálů, které jsou rychleschnoucí a výborně odvádí pot od těla.
  • bundy a vesty na běhání

    Bundy a vesty

    Lehké bundy a vesty na běhání z materiálů, které neprofouknou a zárověň jsou prodyšné.

Jak správně běhat?

Přes paty nebo přes špičky?

Běh přes paty: nejčastější styl při běhu na dlouhé trati. Noha dopadá vnější stranou paty na zem, pak se lehce vyklání směrem dovnitř, dokud se podkladu nedotkne celou plochou a pak se její pohyb dokončí přes bříško palce a současně se noha znovu odráží.

Běh přes špičky: tak běhají především sprinteři. Je to přirozený způsob běhu, běžíme-li naboso. Dopad je v oblasti bříška palce a pak následuje krátké převalení přes přední část chodidla až k patě. Absolvovat běh na delší vzdálenost nebo maraton na špičkách by bylo příliš namáhavé. Tento způsob využívají snad jen špičkoví afričtí běžci s malou hmotností. Kdo běhá přes špičky, musí počítat s častějšími poraněními svalstva a Achillovy paty.

Jak správně dýchat při běhu?
Nadechujte se a vydechujte buď ústy nebo nosem. Spolehněte se na to, že váš organismus si sám reguluje přísun kyslíku. Dýchání je zcela přirozený pochod a na tom by se nemělo nic změnit. Přesto byste se vědomě měli soustředit na hluboké a úplné vydechnutí. Intenzívním výdechem zvětšíte vitální kapacitu plic. Čím více vydechnete, tím hlouběji se budete moci nadechnout.

Jak pracovat pažemi? Ruce by měly při běhu pomáhat. Efektivními pohyby paží můžete značně podpořit práci nohou. Čím ekonomičtější jsou vaše pohyby, tím menší je spotřeba energie, a tím je větší váš výkon. Paže by měly v loktech svírat pravý úhel a pohybovat se paralelně s tělem, ne před ním. Lokty držte u těla. Dlaně by měly být lehce otevřené, hřbety rukou směřují ven, palce jsou nahoře. Nesvírejte je v pěst, to by byla zbytečně vydaná energie.